Hvis vi kun var opptatt av å selge enhver råvare billigst mulig, hadde hjelpen vært kortsiktig for både oss og dere. Vi har en litt annen innfallsvinkel: Å tenke smart er penger spart. Så på hvilken måte gjør vi det? Vel, det kommer an på hvem vi snakker med.
Bedrift
Det er utrolig hvor mye positivt en salatbar som fungerer kan føre med seg for en bedrift. Når frukt og grønt tar en større andel av tallerkenen enn kjøtt og fisk, blir enhetsprisen lavere. Når de ansattes mat inneholder mer vitaminer og antioksidanter, blir dine ansatte våknere, klarere, friskere og mer utholdende. Plassering av produkter, salatbarens utseende m.m. har utrolig mye å si for responsen fra gjestene og kan gi mersalg.
Det offentlige
Ofte er økonomien skral i det offentlige og kommunale universet. Det skal spares og strammes, og noen ganger er dessverre pris, pris og pris eneste parameter man kan vinne kontrakter på. BAMA Storkjøkken er opptatt av reduksjon av svinn, mat som medisin, allsidig kosthold og innkjøpsplanlegging, så vi jobber tett med alt fra økonomer til leger og ernæringseksperter.
Horeca
Dagens hoteller, restauranter og cafeer bygger heller stedene sine rundt kundene enn å ta utgangspunkt i bygninger som må fylles med folk. For stadig flere reisende og spisende er det viktig med et sunt kosthold, og BAMA Storkjøkken hjelper gjerne til med å utvikle tiltalende konsepter som er skreddersydd for våre samarbeidende kjeder eller enkeltsteder.
Servicehandel
Kiosk- og/eller bensinstasjonskjeder har også et behov for å gi gående og bilende gjester sunne og smakfulle alternativer for sine mange typer sultne gjester. BAMA Storkjøkken utvikler alt fra salater, sandwicher og baguetter til supersunne juicedrikker som er skreddersydd for den enkelte kjede. Derfor må vi vite alt om hva som fenger og fungerer i kiosk og på stasjon.
Gourmetkokker
Kravene til kvalitet er skyhøye. Derfor har vi dedikerte og erfarne plukkere som samarbeider tett med kjøkkensjefer som vet nøyaktig hvordan de vil ha det, og når de trenger det.
Miljøbevisste
Når vi nå har samkjørt kjøringen av frukt og grønt med kjøringen av Køltzows sjømat og vilt kan vi oppnå en stor miljøgevinst, noe som betyr mye for en del av våre kunder. Vi er forøvrig blant annet Miljøfyrtårnsertifisert og HCCAP sertifisert.
Kvalitetsbevisste
Selv de som har det sterkeste prispresset på seg ønsker best mulig kvalitet på produktene. Vi vil at våre kunder skal kunne bevege seg i retning av de kvalitetsambisjonene de har, og vi skal prøve å gjøre vår del av den jobben. Alt fra lagertemperatur, logistikk, forskning på frukttyper og grønnsaker, gjennomtenkt valg av samarbeidspartnere, Sjømatbasseng og utvikling av økonomiske modeller, er med på å sikre kvalitet over hele linja. Vi leker gjerne med maten, men leker ikke med matkompetansen vår.
Artikkel
Kjøkkenøkonomi
Det kan være dyrt å kjøpe billig. En av de mest positive måtene å spare penger på er derimot å la frukt og grønt få en større andel av tallerkenen. Det gir nemlig en lavere kostnad per tallerken.Artikkel